Głównej zawartości

Komunikat alertu

Strona internetowa e-zdrowiewpracy.pl wykorzystuje pliki cookies. Jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci twojej przeglądarki. Użytkownicy strony mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu użytkownika strony. Czytaj więcej o naszej polityce cookies.

testy wiedzy dla pracodawcow

prezentacje edukacyjne dla pracodawcow

infografiki edukacyjne dla pracodawcow

broszury edukacyjne dla pracodawcow

Kompetencje personelu firm w zakresie wdrażania polityk i programów antyalkoholowych w zakładzie pracy – wyniki badań

Wyniki tej analizy powstały na podstawie audytu wstępnego przeprowadzonego w 2013 i 2014 roku w 218 firmach z terenu całej Polski uczestniczących w Projekcie pt. „Profilaktyczny program w zakresie przeciwdziałania uzależnieniu od alkoholu, tytoniu i innych środków psychoaktywnych”.

Audyt odbywał się w oparciu o kwestionariusz przygotowany przez Krajowe Centrum Promocji Zdrowia w Miejscu Pracy – przed przystąpieniem firm implementacji działań wdrażanych w ramach projektu.

W każdym uczestniczącym zakładzie pracy kwestionariusz wypełniany był przez kilkuosobowy zespół osób odpowiedzialnych w nim za szeroko pojęte kwestie zasobów ludzkich, zdrowia, bezpieczeństwa pracy itp. (w kwestionariuszu udzielano odpowiedzi uzgodnionych w zespole).

 

Wyniki badań

Zdecydowana większość zakładów (65%) skorzystała za szkolenia w ramach Szwajcarsko-Polskiego Programu Współpracy („Profilaktyczny program w zakresie przeciwdziałania uzależnieniu od alkoholu, tytoniu i innych środków psychoaktywnych”).

Przedstawiciele tylko ok. 10% firm odbyli szkolenie w zakresie wdrażania polityk i programów związanych z rozwiązywaniem problemów alkoholowych w zakładzie pracy przy innej okazji niż ten Projekt.

Co dziesiąta firma rozważa uczestnictwo swojego reprezentanta w szkoleniu o tej tematyce w nieodległej przyszłości. Z drugiej strony również 10% firm nie widzi takiej potrzeby.

 

Kompetencje personelu firm w zakresie wdrażania polityk i programów

Kompleksowe opracowanie wyników audytu znajduje się TUTAJ