Głównej zawartości

Komunikat alertu

Strona internetowa e-zdrowiewpracy.pl wykorzystuje pliki cookies. Jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci twojej przeglądarki. Użytkownicy strony mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu użytkownika strony. Czytaj więcej o naszej polityce cookies.

W założeniu modelowym program przeciwdziałania uzależnieniom pracowników od substancji psychoaktywnych powinien:

  • być zgodny z krajowymi przepisami prawa oraz obowiązującymi w firmie regulacjami;
  • opierać się na konsultacjach z pracownikami;
  • mieć postać formalnego wewnętrznego dokumentu;
  • wyrażać jednoznacznie wolę najwyższego kierownictwa dotyczącą uregulowania problemu;
  • określać zadania osób odpowiedzialnych za przygotowanie i realizację programu oraz kierownictwa wszystkich szczebli;
  • określać sposób poinformowania personelu wszystkich szczebli oraz zewnętrznego otoczenia firmy o przyjętych w jego ramach rozwiązaniach;
  • zapewniać równość traktowania wszystkich pracowników;
  • gwarantować poufność;
  • jasno i precyzyjnie określać swoje cele;
  • wskazywać obligacje dotyczące działań personelu oraz zasady postępowania związane z ich nieprzestrzeganiem,
  • określać rodzaj pomocy, jakiej firma udziela pracownikom w związku z wdrożeniem programu,
  • określać sposoby monitorowania i korygowania zapisów wypracowanego programu;
  • zapewniać odpowiedni czas na przygotowanie się personelu do wdrożenia programu.

Opracowanie Elżbieta Korzeniowska, Krzysztof Puchalski